fredag den 20. januar 2012

Banankage med Cream Cheese Frosting

Min familie var på besøg i foregårs, og jeg besluttede derfor at bage en kage.
Den skulle være simpel, men smage godt.

Valget faldt på banankage, og for at gøre den lidt ekstra lækker tilføjede jeg også cream cheese glasur, som ellers ikke hørte til opskriften.

Den smagte rigtig lækkert, så hvis i har lyst kommer opskriften her (kan også findes i bogen "God Mad"):

BANAN KAGE MED CREAM CHEESE FROSTING


Til selve kagen skal du bruge:

Springform på 24 cm
3 bananer
150 g blødt smør
250 g sukker
3 æg
300 g hvedemel
1,5 tsk bagepulver

Tænd ovnen på 175 grader. Smør formen.
Mos bananerne. Rør smør og sukker skummende.
Rør æggene i et ad gangen. Bland mel og bagepulver.
Rør melet i dejen sammen med de mosede bananer.
Hæld dejen i formen og bag kagen på en af de
nederste ribber i ca. 1 time.
Lad herefter kagen køle af.

Cream Cheese Frosting:
300 g flormelis
50 g usaltet smør
125 g cream cheese (fx. Philadelphia)

Ingredienserne blandes og der piskes i min. 5 min.

Når kagen er kølet af, kan man herefter komme frostingen ovenpå.


Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar