søndag den 9. september 2012

Cupcakes med Flødebollefrosting

Jeg synes jo altid det er sjovt at prøve lidt utraditionelle ting, så da jeg faldt over denne opskrift på flødebolle topping til cupcakes, måtte jeg prøve det.

Den erstatter hermed den normale smørcreme, som normalt bruges.


Cupcakes med Flødebolle Frosting


Til selve kagen, kan du bruge hvilken som helst opskrift.
Jeg brugte selv Bananmuffin opskriften, og jeg syntes at det smagte fantastisk sammen med guffen.

Guf

Du skal bruge:
300 g sukker
1 dl vand
150 g past. æggehvider

1. 300 g sukker og 1 dl vand koges op og koger i 2 min.
2. 150 g past. æggehvider piskes let op imens indtil den er næsten stiv.
3. Sukkerlagen tilsættes langsomt lidt ad gangen, og du skal hele tiden piske imens.
4. Pisk ved mellemste hastighed i ca. 15 min. eller til massen er kølet ned.

Du kan nu komme guffen i en sprøjtepose og slå dig løs. Evt. tilsæt frugtfarver og krymmel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar